30.5.2013

39. Kievarin Kierros 18.5.2013

Perinteikästä kierrosta kurvattiin tällä kertaa keväällä. Kisalla on omalta kohdaltani hauska historia, sillä aikanaan Kievarin Kierros oli urani ensimmäinen kilpailu AS-rintamalla. Silloin ajettiin talvikelissä ja alla oli se -74 Corolla sinapinvärisenä. Kylttejä jäi kuin sillä kuuluisalla entisellä miehellä ja sija oli jossain 40:n korvilla. Mutta siitä se lähti. Ja paluu tapahtui lajin pariin SM-kisan muodossa juuri Kievarissa -11 ja kas kummaa: reitille jäi 10 kylttiä löytymättä :)

Tällä kertaa ajettiin rennon rehvakkaalla otteella eli koitettiin olla hieromatta turhia. Alussa teollisuusalueen jipot noukittiin kyytiin ja mittis AS-puiston viereen antoi aikaa hioa nuotit itse pilaa varten. Parissa kohtaa pari yskäisyä, mutta siedettävästi JATille. Kakkosjakson montulla oli hankaluuksia kartan kanssa, mutta taktiikkaan luottaen eli jos ei ihan, niin sitten melkein oikein ja -58 taulussa.

Parin mutkan kautta tie vei Moreenin teollisuusalueelle, jossa koukerot poimittiin parin sekunnin aikatappiolla. Kaatopaikalle oli tällä kertaa löydetty uusia juonia, ja yritin ottaa aurinkoa tarkemmin vuoden -11 SM:n virheistä oppineena. Ajassa pohjat kohtuullisen sujuvalla menolla ja kuskille hatunnosto siitä, että paikan tullessa mentiin se mitä päästiin. Rastin laanilla menosta puuttui terävyys, olisi pitänyt mennä vain rohkeammin. Kyltit kuitenkin korttiin ja kelvollinen aikatulos.

Rykäys puistossa toistamiseen meinasi tuottaa lapsuksen, tai oikeammin rehellisen suunnistusvirheen, kun en meinannut kelpuuttaa kylttiä 05 korttiin tolpan puuttuessa kohdalta. Oikea meni mielestäni taaempaa, mutta kirjoitin korttiin ja hyvä niin, koska maalissa sain kuulla, että maastossa oli toinenkin tolppa...

Rastikankaan maisemissa Lidlin hallin kupeessa oli ihan veikeää tolpankiertoa ja tarkkoja paikkoja. Meno oli ihan sujuvaa, vaikka karttojen vaihtelu meinasi tuottaa harmaita hiuksia. Ensimmäisen jakson päätteeksi meille kostautui isolla tiellä ajettu väärä pyynti ja meikäläisen meuhkatessa leimaamista saimme tuntuvat ennakot. Toinen jakso (JAT 7) saatiin nollattua ja viimeisellä ihan kelpo tulo -67. Täältä löytyi myös yksi kisan ratkaisukylteistä eli 03 kasna ja tolpan linjalta, meidänkin piti ottaa uusiksi vähän kauempaa.

Loppufinaali vedettiin Calpiksessa, jossa onnistun aina sähläämään jotain. Heti ensimmäisen pistevälin (48-49) lopussa putosin kuvioista. Pudotus alatielle meni OK, mutta muodot ja mitta eivät täsmänneet, etenkin kun luin koko ajan karttaa kymppitonnisena oikean vitosen sijaan. Toisella otolla toinen ratkaisukyltti (82) löytyi, mutta jatko yski vieläkin ja kävimme kääntämässä parin sataa metriä pitkäksi oikeasta kohdasta. Jatko meni kohtuudella, mutta yksi risteyksen ohitus tuli mittavirheellä ja taas kävi kellot miinusta. Karmea tulos -203 Koivistojen nollaa vastaan.

Maalissa selvisi, että olimme onnistuneet vetämään puhtaan reitin, vaikka ruudut kävivätkin lopussa vähiin, kun tein ihan rehellisen kirjoitusvirheen ja muutenkin söhläsin kynähommissa. Aikaa tuli 503 ja se riitti tällä kertaa voittoon. Olisi ollut varaa hukata yksi reittikin.

Kisa oli oikein hyvä ja sopiva kansallinen, näitä lisää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti